Atėnai: atradimų kupinas graikų maisto pasaulis

Šiais 2018-aisiais metais Ryanair paleido tiesioginius skrydžius į Atėnus ir mes nusprendėme, kad tai puiki atostogų kryptis. Tai buvo tiesa, nepaisant kai kurių detalių. Atėnai yra absoliutus šiukšlynas, kuriame pro šiukšlių krūvas kartais būna gana sudėtinga praeiti, nes jos mėtosi gerokai didesnėje teritorijoje, nei sustatyti konteineriai. Natūralu, kad kai lauke +35, tai dar ir skleidžiamas kvapas yra siaubingas. Nesitikėkite ten ir gražių senamiesčio namukų su siauromis gatvėmis – Atėnai yra baisus miestas architektūriškai – tad sudėkite apgriuvusius grafičiais nusėtus namus, šiukšles, smarvę, krūvas žmonių ir gausite vieną didelį pietietišką bardaką, kurį galima mėgti, bet tikrai ne visiems.

Mes ten apėjome miesto įžymybes ir ilsėjomės paplūdymiuose bei kėlėmės į salas, ir, žinoma, mus visur lydėjo maistas. Reikia pripažinti, kad maistas pas graikus geras. O dar geresnis yra jų požiūris į maistą. Jie žiūri rimtai – stengiasi surinkti geriausius įmanomus produktus, naudoti aukščiausios kokybės alyvuogių aliejų, alyvuoges, žuvį, daržoves ir mėsą.

Kulinarinę kelionę pradėjome nuo graikų klasikos, kurią šiaip siūlyčiau vieną kartą pagaravus, vėliau praleisti, nes graikai turi daug daugiau įdomesnio maisto, nei gyros, souvlaki ar graikiškos salotos.

Na, bet pradėjom nuo to – graikiškos salotos visur daugiau mažiau vienodos, gali skirtis sūrio kokybė, gali būti prinokusios daržovės arba ne, bet iš esmės tai yra geras vakarienės starto patiekalas.

Graikijos klasika – graikiškos salotos. Fone matote souvlaki, užverstus bulvytėmis

Gyros šį kartą Graikijoje nevalgėm, bet tai laikome tikrai geru pasirinkimu, jeigu esate labiau biudžetinis keliautojas – geriausioje gyros vietoje Atėnuose porcija kainuoja apie 3 EUR.

Souvlaki paprastai yra vištienos vėrinukas (bet gali būt ir kitokia mėsa), ir su juo arba pataikai, arba ne. Vienoje vietoje mėsa gali būti labai aromatinga ir sultinga, kitoje – atrodys, kad valgote putoplastą. Tai siūlome paragauti vieną kartą, bet neapsiriboti šiuo patiekalu. Ir pateikimas jo gana neišmanus – bulvytės ir šiek tiek papjaustytų elementarių daržovių.

Geresnis variantas yra kebabai – avienos ar jautienos, jie paprastai mums pasitaikė gerokai skanesni už souvlaki. Bet vėlgi – garnyras gana paprastas.

Kebabas su bulvytėmis ir paprastomis daržovėmis

Toliau papasakosime apie keletą lankytų restoranų. Pradėkime nuo brangiausio, dėl kurio iki šiol kyla minčių, jog mus apiplėšė ir apgavo. Tradiciškai žuvies patiekalas restorane gali kainuoti nuo kokių 7 iki 20 EUR. Tą vakarą už kilogramo nesveriančią red snapper žuvį sumokėjome 50 EUR. Matote, sugalvojome turėti gražią vakarienę ant jachtų įlankos kranto, o vietiniai paskui išaiškino, kad restoranai toje vietoje yra tourist trap.

Čia matote jau iškaulintą žuvį (porcija dviems žmonėms) ir įvairių garnyrų prie jos (kainavo atskirai). Žuvis buvo visiškai neypatinga. Graikai kažkodėl labai mėgsta virtas daržoves ir jų tikrai rasite vos ne kiekvienoje kavinėje.

Žuvis, kainavusi 50 EUR. Daugiau tikrai tokios klaidos nedarysime.

Šios foto yra iš mūsų apsilankymo restorane „Zefyros“ (adresas: 48, Akti Koumoundourou, Pireas 185 33, Greece).

Paprastos daržovių salotos prie žuvies.

Kitos vietos patiko labiau. Viena buvo prie pat mūsų namų ir į ją užėjome neplanuotai, bet vakarienė ten buvo viena geriausių iš visų, kiek turėjome Atėnuose. Vieta vadinasi Kanaria (adresas Keramikou 88, Athina 104 35, Greece) ir jos tikrai nepavadinsi prabangia. Visiškai paprasta, gerokai nudrožta vieta, bet maistas buvo puikus. Ten galioja tapas principas – daug mažų lėkštučių maisto. Užsisakėme kelias lėkštes ir namų vyno, kurio puslitris kainuoja 3(!) EUR. Labiausiai patiko baklažanų užkandis ir jautiena, užkepta su daržovėmis ir sūriu, kuri yra tradicinis patiekalas Graikijos šiaurėje.

Labai geras patiekalas – jautiena, užkepta su daržovėmis ir sūriu.

Puikūs tapas patiekalai. Kairėje viršuje baklažanų užkandis, palikęs mums labai gerą įspūdį

Puslitriukas šalto balto namų vyno toje vietoje kainavo 3 EUR.

Kita vieta irgi buvo labai gera – Lithos Tavern (adresas Esopou 17, Athina 105 54, Greece). Ten valgėme vietos special – ėriuko koją. Neįtikėnai geras ir skanus patiekalas (15 EUR), labai skanios bulvytės ir padažas. Tos dienos žuvis buvo sea bream arba jūrų karšis – ir tai buvo puiki, sultinga, gerai iškepta žuvis.

Argi ne puikiai atrodo šis ėriuko gabalas? Tikrai verta atiduoti 15 EUR už šį labai skanų patiekalą.

Labai skanus jūrų karšis restorane Lithos

Grilintų daržovių garnyras su kietuoju sūriu Lithos restorane

Labiausiai mums patiko restoranas Atlantikos (adresas Greece, Avliton 7, Athina 105 54, Greece).O labiausiai sužavėjo bulvių košė! Nes jos išskirtinumas buvo tas, kad joje buvo nemažai česnako. Dar niekada nebuvome ragavę bulvių košės su česnakais, bet tai yra super geras išradimas ir nuo šiol mes patys ją tik taip ir gaminsime. Dar labai geros buvo midijos su feta sūriu. Iš pradžių skambėjo gan keistai jūros gėrybes valgyti su baltu sūriu, bet buvo labai skanu. Na ir žuvis taip pat buvo puiki. Labai rekomenduojam tą restoraną!

Midijos su feta sūriu ir pomidorų padažu buvo vienas geriausių vakaro patiekalų restorane „Atlantikos“

Pasta su krevetėmis nebuvo įsimintinas patiekalas – pasta buvo pervirta. Restoranas „Atlantikos“

Puiki žuvis restorane „Atlantikos“

Per pusę česnakinės bulvių košės ir šparaginių pupelių restorane „Atlantikos“.

Dar lankėmės ir kitose, mažiau patikusiose vietose, o taip pat išbandėme ir ne graikiškų patiekalų.

Duonos paprastai atneša gerą pusę kepalo, norit jūs jos ar nenorit.

Dar keletas žuvų viename iš restoranų.

Milžinas kalmaras kainavo gal 12 EUR

Grilintos sardinės

Deep fryintos daržovės buvo tikras atradimas, labiausiai patiko cukinija.

Lankėmės japonų restorane, ragavome trijų rūšių žalios žuvies, buvo tikrai neblogai. Na o didžiausias kelionės atradimas buvo havajietiškos poke – marinuota žalia žuvis su ryžiais, įvairiomis daržovėmis, vaisiais ir padažais (Adresas: Petraki 7, Athina 105 63, Greece).

Žuvies laivelis kažkokiame nereikšmingame japonų restorane

Nuostabieji poke – puikus išsigelbėjimas, jeigu jaučiate, kad karšto sunkaus maisto valgyti nesinori.

Happy Hour Atėnų Plaka rajone. Kainos tikrai geresnės, nei Palangoje.

Vieną dieną paplūdymio restorane valgėme club sumuštinį – porcija buvo tikrai ne vienam žmogui. Beje, patariame pasiimti užkandžių į paplūdimį, nes beach baruose maistas gerokai brangesnis ir prastesnis, nei mieste.

Club sumuštinis viename beach bare. Kainavo gal 12 EUR, nes paplūdymiuose kainos gerokai didesnės, nei mieste

Taip pat lankėmės labai populiarioje pusryčių vietoje Stani (adresas Marikas Kotopouli 10, Athina 104 32, Greece) ir valgėme, aišku, graikiško jogurto, kuris yra daug tirštesnis ir rūgštenis, nei mums įprasta. Jis pateikiamas su medumi ir riešutais ir tai tikrai yra puikus ir sveikas pusryčių patiekalas.

Apačioje graikiškas jogurtas su medimi, viršuje tortai, abu buvo neskanūs, neimkite.

Vieną vakarą galite sau leisti papižonauti ir pakilti į viešbučio „Grande Bretagne“ sky barą, kokteiliai kainuoja minimum 15 EUR

Išvada – važiuokite į Atėnus, nebijokite šiukšlyno, kuriame atsidursite. Esminis patarimas – imkite butą būtinai su terasa, prisipirkite centriniame Varvakios turguje daržovių, feta sūrio, rūkytos mėsos, kiaušinių ir pusryčiaukite namie. O valgymui ne namie rinkitės įdomias vietas ir nebijokite išbandyti iki tol negirdėtų patiekalų variacijų. Sėkmės kelionėse!

Keliones mylinti,

Degustatorių komanda

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.