Filosofinis pamąstymas apie prabangius restoranus ir jų kuriamą vertę

Ant mūsų žemės norima daug, skaniai ir pigiai – derinys realiam pasaulyje sutinkamas arba taip retai, kaip sniego žmogus, arba policijos akademijos valgykloje cepelinų pavidalu. Vieta, kurioje, vargu, ar ieškomas Maistas iš didžiosios raidės, juo labiau, vertinimo skalė nustatoma kitokiais parametrais, o besirenkančiai liaudžiai sunku įrodyti, jog už mėsos „gabalą“ galima mokėti daugiau, negu pas virėją Zonia.

Palikime Lietuvą nuošalėje: nors turime brangių restoranų (neneigsiu, jog Vilniuje situacija su kainos-kokybės santykio balansu pastaruoju metu yra šiek tiek pagerėjusi), bet, kaip pasakytų vienas iš mano pažįstamų, “Luxury entails price, but price does not make luxury”.

Kritinis klausimas: ar verta mokėti 500 eurų už vakarienę keliomis Michelin žvaigždutėmis pažymėtame restorane? Tikrai ne, jeigu norite tik pavalgyti.

Dabar pamąstykite, už ką jūs iš tikrųjų mokate tuos didelius pinigus.

Pirmiausia, jūs mokate už žinias. Už virėjo ilgus metus kulinarijos mokykloje ir dar ilgesnius nenuilstamo darbo karštoje virtuvėje metus, už jo viziją, kaip derinti ir pateikti skonius, produktus, sukurti jausmus, emocijas. Mokate už profesionalų aptarnavimą – mandagų, pamatuotą, taip pat už padavėjo gebėjimus atsakyti į klausimus, reikalaujančius supratimo ir įsigilinimo į maisto pasaulį. Jūs mokate už somelje gebėjimą suderinti jūsų pasirinktą maistą su vynu (platesne prasme – su gėrimu), pakeliančiu skonį į kitą lygį.

Tuomet jūs mokate už atmosferą. Niekas nepasitiks jūsų su „fanfaromis”, nešaudys šampano butelių įėjus, nebus blizgučių ir pūkelių. Jūs mokate už diskretiškumą, už laiką, kurį leidžiate sau pailsėti, būti aptarnautam. Dažniausiai jūs mokėsite už aplinkos paprastumą ir funcionalumą, erdvumą.

Jūs mokėsite už maistą, bet svarbiau – už jo kokybę. Ne tiek už šviežumą, kiek už žinojimą, jog viskas, kas pasiekė jūsų stalą lėkštėje, buvo pagaminta nuo A iki Z su meile ir rūpesčiu.  Už derinius, apie kuriuos turbūt net nesitikėjote pagalvoti, už malonią nuostabą ragaujant.

Galiausiai jūs mokėsite už socialinį prabangos aspektą – tiek vidinį pasitenkinimą, jeigu jūsų lūkesčiai buvo pateisinti, tiek už galimybę pasakyti savo socialiniam ratui, kad jūs buvote, ragavote, vertinote.

Paskutinis žodis yra itin svarbus, nes vertinimas yra mūsų kasdienio patyrimo dalis. Tuo pačiu metu jis visuomet yra subjektyvus: jeigu jums nepatinka salierai, jums nepadarys įspūdžio patiekalas iš salierų, kad ir kaip jis būtų neįtikėtinai paruoštas. Jeigu tikslingai ieškosite, kodėl ta vakarienė ar pietūs nebuvo verti išleistų pinigų – garantuoju, visada rasite tas priežastis.

Iš praktinės pusės, jeigu kada būsite Berlyne ir norėsite puikios kokybės žuvies ir jūros gėrybių, užeikite į Fischers Fritz Regent viešbučio restoraną, kur maloni patirtis atperka išleistus pinigus.

Prabangai nusiteikusi,
Degustatorių komanda

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


− 7 = 2

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>