Greitojo maisto kultūra Lietuvoje: įpratome ir norim daugiau?

Tikriausiai pastebėjote, nuo tada, kai Vilniuje atsidarė pirmasis McDonald‘as Lietuvoje ir visi bent po kartelį jame apsilankė – didesnio populiarumo „greitmaistis” mūsų šalyje taip ir nesusilaukė. Matyt, mums artimesni buvo cepelinai ar barščiai, o skubėti taip pat pradėjome tik nepriklausomybės dvidešimtmečiui persiritus į antrą pusę. Nors mėsainiai kelią į lietuvių skrandį skynėsi labai negreit, tačiau kebabams pasisekė kur kas labiau. Tiesa pasakius, Degustatorių komanda mano, kad būtent kebai ir „pramušė” greito maisto kelią į Lietuvos piliečių skrandžius.

Deja, Lietuvoje irgi daugėja tokių vaikų...

Tiems, kurie dėl greito tempo, gyvenimo būdo ar tiesiog iš įpročio nebegali atsisakyti greito maisto – turime smagių žinių. Nužiūrėjome, kad kitąmet, 2011 m., Lietuvoje turėtų atsidaryti bent keliasdešimt naujų greito maisto restoranėlių. Pavyzdžiui, McDonald‘as, šiuo metu turintis 8 restoranus, planuoja atidaryti dar du Vilniuje ir Kaune; „Hesburger‘is”, Lietuvoje pasirodęs tik 2008 m. ir šiuo metu turintis 19 užeigėlių tinklą, jau kitąmet planuoja turėti net 32; nuo 3 iki 4-5 restoranų turėtų padidėti ir KFC tinklas.

Tiesa, neatmetame galimybės, kad „greitmaisčio” populiarėjimui nemažą įtaką turėjo kainos. Sunkmečiu suplanuota greitojo maisto užeigų plėtra tai tik patvirtina. Jei prieš dešimtmetį, atsidarius pirmajam Ms‘Donald‘sui pavalgyti ten kainuodavo bene tiek pat, kiek normalioje kavinėje (o tai reiškė – „neįperkama”), tai dabar kainos gerokai smuktelėjusios. Kebabų galima rasti vos už 6 Lt, o mėsainiai kainuoja pigiau nei 3 Lt. Už tokią kainą kavinėje dabar ir arbatos retai kur nusipirksi…

Tiesa, mes labiausiai laukiam kitokio greito maisto, kurio gana lengvai ir už pakankamai patrauklią kainą galima nusipirkti Vakarų Europoje – sveikesnio. Ar bent jau kitokio… Pavyzdžiui, kaip „Wok to Walk”, „Vapiano”, „Sushi express” ar „Sotas”…

Greitėjanti,
Degustatorių komanda

2 Comments

  1. Ar gali šūdmaistis būti mažiau ar daugiau sveikas?? Šūdas yra šūdas ir labai gaila, kad propaguojate jį savo “bliūde“… Akivaizdu, kad atstovaujate ne valgytojų interesams.

  2. WoW! :))) Smagus komentas… O propagavimas pasireiskia zodziais „deja“? Siaip jau cia faktu konstatavimas apie tai, kaip populaireja „greitmaistis“. O del „sveikesnio“, citata: „mes labiausiai laukiam kitokio greito maisto, kurio gana lengvai ir už pakankamai patrauklią kainą galima nusipirkti Vakarų Europoje – sveikesnio. Ar bent jau kitokio…“. Tai cia tokio, kaip salotu barai, susiai, normalus sumustiniu barai ir pan., ko Lietuvoje – dar reta. Nepaneigsi, kad tai yra sveikiau uz KFC, McD ar Hes-burg… :))) Read more carefully, dear!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


9 × 9 =

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>